حركات اصلاحي

ناهنجاري ستون فقرات،بهداشت حركتي،ناهنجاريهاي زانو و كف پا،نارساييهاي تنفسي


ناهنجاری پای ايكس (والگوم زانو)

تمرين 1

هدف:تقويت عضلات ايجاد تحرك و جنبش پذيري در مفصل زانو

روش اجرا:از كمر خم شويد وكف دستها را روي زانوها قرار دهيد.زانوها را كمي خم كنيد و بچرخانيد.اين حركت را در هر دو جهت قبل از حركات تقويتي و كششي انجام دهيد.

تمرين 2

هدف: ايجاد انعطاف و كشش در عضلات بخش خارجي پا

روش اجرا:در حالت نشسته،كف پاها را به يكديگر بچسبانيد و بكوشيد پاشنه ها به بدن نزديك شود.زانوها را به تدريج باز كنيد و سعي كنيد آنها را به زمين برسانيد و مدت 10-5 ثانيه در اين وضعيت بمانيد.به حالت اوليه برگرديد و حركت را تكرار كنيد.در اجراي اين حركت هرگز ضربه نزنيد و حركت را به صورت انفجاري انجام ندهيد.

شنبه 22 فروردین1388 |



هدف اين وبلاگ كمك به اصلاح ناهنجاريهاي قامت توسط تمرينهاي ورزشي است كه ميتواند به كمك مربي ورزش ويا خود شخص انجام شود.به طور كلي هدف از حركات اصلاحي پيشگيري و رفع برخي ناهنجاريهاي جسماني توسط تمرينهاي بدني است و برنامه اي ورزشي و حركتي است كه در آن با اجراي تمرينهاي خاص عملكرد و ساختمان بدن تغيير مي كند و اصلاح مي شود.
براي دسترسي به كل مطالب وبلاگ به "صفحه ي اصلي وبلاگ" در قسمت پيوندها مراجعه نماييد.

My god,keep us on the right path

aliyeh.sport@yahoo.com

yahoo.com
google.com
صفحه اصلي وبلاگ
دانستنيهاي پزشكي
محاسبه قد و وزن نرمال
محاسبه طول عمر
طب ورزشي و دوپينگ
تغذيه و رژيم درماني
روش پيگيري بيماري
تغذيه ورزشكاران كم سن و سال
در نحوه غذا خوردن و عادات غذايي خود نكات زير را رعايت كنيد
سفره ورزشكاران
گياهان تقويتي ورزشكاران
you and we
جديد ترين مقالات و تحقيقات ورزشي
تربیت جسم و روح
هنر رزمي هاپكيدو جين جونگ كوان=دفاع شخصي
كيوكوشين كاراته شهرستان كاشمر
سمانه يه دخمل خوب-دانلود
تربيت بدني و علوم مرتبط
فيزيولو‍ژي ورزش
از همه جا،از همه چيز
علوم ورزشي
ایران کهن من
ورزش و سلامتی
تکواندو
قالب وبلاگ


Designed By ParsTheme