X
تبلیغات
حركات اصلاحي
حركات اصلاحي

ناهنجاري ستون فقرات،بهداشت حركتي،ناهنجاريهاي زانو و كف پا،نارساييهاي تنفسي


انگشت شست کج

علایم و علل انگشت کج:در افرادی که قوس عرضی پای آنها ضعیف است امکان بروز شست کج بیشتر است.برای شناخت این ناهنجاری نیازی به ارزشیابی یا استفاده از وسایل خاصی نیست و ظاهر غیر طبیعی پا به خوبی قابل رؤیت است ،اما اگر مطالعات درمانی هدف باشد از تکنیکهای رادیو گرافی و گونیامتر استفاده می شود.

علل این عارصه بیشتر وراثتی است ،هر چند عوامل محیطی زیر می توانند زمینه ساز اختلالاتی در وضعیت استخوان شست پا باشند.

1.از بین رفتن قوس عرضی پا و در نتیجه پهن شدن پا و نهایتاً انحراف انگشت شست به سمت سایر انگشتان.

2.پوشیدن کفشهای تنگ مخصوصاً زمانی که فرد دچار ضعف عضلانی باشد.

3.عفونتهای مفصلی.

عوارض:وجود پینه در اطراف مفصل،بد شکل شدن پا،ضعف و کاهش تحرک کف پا خصوصاً در ناحیه ی پنجه هاو همچنین اختلالات مفصلی (افزایش فضای مفصلی در طرف خارجی و محدودیت فضای مفصلی در طرف داخلی)از پیامدهای انگشت شست کج است.

در این عارضه معمولاًعضلات دور کننده ی شست دچار کشیدگی و انعطاف بیش از حد و عضلات نزدیک کننده،کوتاه می شوند.

پیشگیری و درمان:گفته شد که تمرینهای اصلاحی به کندی بر عضلات پا اثر می کنند.این موضوع در مورد عضلات مربوط به شست پا شدیدتر است.لذا باید سعی شود با رعایت بهداشت حرکتی و انجام الگوهای معیارحرکتی و با استفاده از وسایل و ابزارهای مناسب از بروز این ناهنجاری جلوگیری کرد.در عین حال مبتلایان - به ویژه کودکان – نباید کفشهای تنگ و نوک دار،مخصوصاً کفشهای پاشنه بلند بپوشند.

تمرین 1

هدف:ایجاد تحرک در مفصل شست

روش اجرا:در وضعیت نشسته یا ایستاده مداد یا شیئی را از روی زمین با انگشت شست بردارید.این حرکت را چندین بار تکرار کنید.اگر تعادل لازم را در اجرای این تمرین ندارید بهتر است حرکت را در حالت نشسته انجام دهید.

تمرین 2

هدف:توسعه ی تحریک پذیری مفصل شست

روش اجرا:در وضعیت نشسته انگشت شست را با دست بگیرید و به آرامی به آن حرکات چرخشی بدهید.چرخش به طرف بیرون را فعالتر انجام دهید.

تمرین 3

هدف:توسعه ی عضلات نزدیک کننده ی شست پا

روش اجرا:در وضعیت نشسته انگشت شست را با دست بگیرید و به آرامی آن را به سمت داخل بدن بکشید،سپس انگشت را به حالت اولیه بازگردانید.حرکت را مجدداً تکرار کنید

سه شنبه 20 مرداد1388 |



هدف اين وبلاگ كمك به اصلاح ناهنجاريهاي قامت توسط تمرينهاي ورزشي است كه ميتواند به كمك مربي ورزش ويا خود شخص انجام شود.به طور كلي هدف از حركات اصلاحي پيشگيري و رفع برخي ناهنجاريهاي جسماني توسط تمرينهاي بدني است و برنامه اي ورزشي و حركتي است كه در آن با اجراي تمرينهاي خاص عملكرد و ساختمان بدن تغيير مي كند و اصلاح مي شود.
براي دسترسي به كل مطالب وبلاگ به "صفحه ي اصلي وبلاگ" در قسمت پيوندها مراجعه نماييد.

My god,keep us on the right path

aliyeh.sport@yahoo.com

yahoo.com
google.com
صفحه اصلي وبلاگ
دانستنيهاي پزشكي
محاسبه قد و وزن نرمال
محاسبه طول عمر
طب ورزشي و دوپينگ
تغذيه و رژيم درماني
روش پيگيري بيماري
تغذيه ورزشكاران كم سن و سال
در نحوه غذا خوردن و عادات غذايي خود نكات زير را رعايت كنيد
سفره ورزشكاران
گياهان تقويتي ورزشكاران
you and we
جديد ترين مقالات و تحقيقات ورزشي
تربیت جسم و روح
هنر رزمي هاپكيدو جين جونگ كوان=دفاع شخصي
كيوكوشين كاراته شهرستان كاشمر
سمانه يه دخمل خوب-دانلود
تربيت بدني و علوم مرتبط
فيزيولو‍ژي ورزش
از همه جا،از همه چيز
علوم ورزشي
ایران کهن من
ورزش و سلامتی
تکواندو
قالب وبلاگ


Designed By ParsTheme